Direktlänk till inlägg 6 november 2008

hopp om liv eller hopp om död?

Av Sandra Kärrestam - 6 november 2008 18:01

Det är inte frågan Om längre, det är frgan om när..

hur länge ska känslan hålla sig fast som en fästing om sommarn?

Vet ni vad jag talar om? -Sorg, smärta som aldrig tycks ha något slut..

varför ?

Vad händer om jag skulle tappa fotfästet? ge upp? kommer jag glida runt som pollen om sommarn? eller kanske tar till något dramatiskt?

 

1 dag känns som hundra, dagar blir nätter och vise versa.. ingenting tycka ha någon mening längre.

Är det här allt ?  varför vara levande död när man kan vara död-död eller  totalt levande? det är många frågor utan svar.. ska vi stå ut eller ge upp? ska vi orka? vad ger oss den styrkan och varför? så vi ska kunna lida mer?

Alla som känner mig vet vad jag prtar om.

Ni tycks veta vilken väg jag tar utan att jag förstår varför..

gamla vanor gör sig påminda om något som varit.. förevigt ristade i min kropp.. blottade för att alla ska kunna se det..

det hjälper mig inte över hindren utan puttar mig sakta tillbaka i gamla otäcka vanor.. Misstron ni har till mig och mitt gamla självdestruktiva beteende visar sig tydligare en någonsin.. dom kryper in genom springorna kring dörrarna.. Det skrämmer mig mycket, tänk om jag kommer på mig själv karva? det enda jag kan tänka på då är hur jag lever upp till era förväntningar och där av inte gör er besvika..

 

Tänk om jag bara slutar existera, här och nu.. trotts denna tanke trotsar jag mig själv och frågar varför jag skulle sluta att existera?  den enda direkta anldningen jag kommer på är att jag är för nyfiken för att se mitt öde.. 

vad har livet planerat åt mig?

Jag vet att jag är vuxen och kan tänka längre.. men just nu går inte det.. det enda jag vet är att försöka hålla mig vid liv.. klarar inte mycket mer en så. jagvet att ingen dör oskuld, livet knullar oss allihop!

Men när är det nog? när rinner det över?

Varför stör vi salt över våra öppna sår? finns det en rimlig förklaring?

kan vi inte bara få leva.. varför ska vi kämpa för verlevnad? det är så patetiskt..

 

Varje kväll juag lägger mig i sngen för att slutligen få somna in är et enda som kommer upp i huvudet på mig är-

:tänk om jag bara skulle sluta andas....NU!!

 eller - tänk om mitt hjärta bara skulle slå av nnnnnnnnu! men det händer inte.. varför?

Kan det hända mitt son varför kan det inte bara hända mig? 

Har jag gjort någonting fel? i så fall vill jag ha en rimlig förklaring inte bara "det blir så här ibland, acceptera det!" 

Jag har fått mer en nog.. är detta en prövning för att se om jag är värd livet?

Detta är en del av mina innersta tankar om livet som jag dränker obetänksamt i bläck, blottar mig för världen.. döm icke..

Jag har så många obesvarade frågor att ställa men ingen att ställa dessa till.

Mitt liv är som bäddat för misär. När ska min glasiär brista till små microskopsika partiklar? idag? i morgon? Nästa månad eller aldrig?

Det är inte konstigt hur människor bryter hop och skapar sina egna världar.. Jg förstår dem fullt ut faktiskt..

jag skulle ge mycket för en snoopy värld just nu..

Ni är mina idoler! Ni skapar en bättre värld av fantasi och verklighet, säkert en mycket bättre värld en den vi befinner oss i..

Jag vill finna en väg, en väg som är skapad efter mina behov och min vilja. 

 

Jag mår hellre bra nu en om 25år, det hjälper inte hur mycket ni än säger att det blir bättre.. det är miningslösa ord även för den bästa.. alla säger dem men ingen tar åt sig, ingen lyssnar fr hur många som än säger det vet vi alla att det inte blir bättre.. så frågan är vaför vi använder dem? alla vet att det är falska ord och "sen" kommer det upp nya problem.. det är ett ständigt kämpande.. orden ger varken tröst eller hopp om framtiden..

JAg vet inte längre vad jag skriver .. tankarna snurrar i omlopp ...

 
 
Ingen bild

ug

7 november 2008 15:51

jag vet exakt hur du känner dig nu:s har varit med om samma sak. du fick mig å gråta när jah läste din text :(.

 
Ingen bild

ug

7 november 2008 16:00

Flipsyde - happy birthday lyssna på den :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Kärrestam - 11 oktober 2011 12:06

ja, då var de tisdag igen.. Ställde mig på vågen som visade strax under 50kg med kläderna på..blir väl inlagd snart! I morgon är de Theos dag och nu har de gått 3år..  De kommer alltid att vara en jobbig period de här men man får försöka lära sig...

Av Sandra Kärrestam - 4 oktober 2011 12:48

Kommer nyss från Smärtcentrum där jag träffade en läkare som allt från lät mig rita till sticka mig med nål! De var ett positivt besök dock! Nu får jag nog ordning på smärtorna, eller de är vad jag hoppas på! Nu sätter vi ut en medicin och ökar en an...

Av Sandra Kärrestam - 3 oktober 2011 14:53

De var läänge sedan jag skrev och tittade i denna blogg.. Uppdate vad som hänt sedan sist.. Bor nu i Stockholm och har en underbar son,Liam. Jag har fått reda på att jag har MS, Multipel Skleros.. Det suger och just nu mår jag dåligt.. De var...

Av Sandra Kärrestam - 7 maj 2009 18:40

Jag gör nu slut med denna blogg för att få en ny fin av madde!! tack så mkt.. nytt kapitel helt enkelt!   http://humliiis.blogg.se ...

...

Av Sandra Kärrestam - 7 maj 2009 14:57

Känner mig onödig och överflödig..Less på att alltid bli lessIrriterad på mig själv att jag låter mig proviserasIrriterad på mig själv som låter andra göra mig irriteradframförallt less på att bara sitta!...

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Ja
 Nej
 Bekant
 ingen aning om vem du är!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards